27.2.09

Een maaltje voor Oscar


Zie je het even niet meer zitten, ga de keuken in en bak wat. Na turbulente dagen helpt dat mij weer wat tot mijzelf te komen. Ik had wel trek ook. Opeens herinnerde ik mij in een nostagische bui, de broodjes die ik Kiefer menigmaal heb voorgeschoteld toen hij klein was. Zoete Aardappelbroodjes. Met bakpoeder en puree, gebuideld meel en soyaboter. Je kent het misschien wel, of nog beter niet, het gezonde, verantwoorde spul.

Optmistisch bakte ik in het raak, Ik heb er eentje gegeten, Kiefer vroeg meteen om een gewone boterham, Roemer's vond ik terug in een laadbakje van een digger en toen Kees eenmaal thuis rondscharrelde en ik naar de keuken liep, zag ik er eentje op de berg liggen met een hapje eruit.
Oscar Mopperkont daarintegen, vond het heeeeeerlijk!

1 opmerking:

Daan zei

Och erm, wat een bofkont die mopperkont, turbulente dagen vragen om vet en suiker en roomboter ;-)